nak cari apa?

Friday, July 19

alhamdulillah Ya Allah

.........zoology....

alhamdulillah. the only word I could say.  :))

hmmm.. btw, my parents seems like they don't like it or not interested about it.. yelah kan.. zoo.. bidang kerja tak meluas lah katanya...

BUT....

I BELIEVE REZEKI YANG ALLAH TENTUKAN UNTUK KITA..sejak kita di luh mahfuz lagi smuanya dah ditentukan buat kita.. kan.. :) & saya percaya.. rezeki Allah sangat luas..itu je ayat yang mampu saya yakinkan kepada kedua orang tua saya.. dan dengan nawaitu saya nak belajar ni kerana Allah taala.. dan semoga ilmu yang saya bakal pelajari ini dapat memberi manfaat kepada agama, masyarakat, dan makhluk Allah di muka bumi ini..dan yang paling penting, semoga dapat peroleh redha dan rahmat ilahi.. insyaAllah.. tiada ujian yang Allah beri yang tak dapat ditanggung oleh hambaNya..   


tp, bila mlihat yuran yg prlu dilunaskan.. saya sebak.. mula terfikir...

'YaAllah...saya dah banyak menyusahkan mak abah... :'( kesian mereka .. yaAllah..bantulah kami menjadi anak yg solehah yang berjaya dunia dan akhirat dan dapat berbakti kepada kedua ibu bapa kami... permudahkanlah bagi kami apa yang susah.. Allahumma yasir wala tuassir ya karim.. amin.. '

angan2 dalam hati.." bestnya kalau ada orang nak sumbangkan duit..bagi meringankan beban mak abah..." 

all the negative thinking in my mind, let them fly awayyy masuk tlinga kanan kluar tlinga kiri.. biar apa pon halangan.. HANIM X BOLEH KALAH! x nak mnyerah sblum mula..itu namanya looser!!! NO! please stay tough and calm..insyaAllah.. Dia ada :) 

wassalam

diari ramadhan HANIM ^_^
P/S: alhamdulillah..dapat brpuasa bersama kluarga trcinta slama sebulan..

salam ramadhan ..... dh nak masuk 10 ramdhan yg tngah.. waktu pengampunan.. jom,,, kita slalu bertaubat, beristighfar, kenang kmbali dosa yg dilakukan... semoga x berulang lagi.. amin... 

No comments: