nak cari apa?

Sunday, July 21

perginya sahabat...

petang semalam tu, mak cerita ada orang kemelah meninggal dihempap konkrit..hari jumaat, dalam bulan ramadhan... innalillahi wainna ilaihi rajiun... time tu rasa macam.. terkejut..tapi tak sangatlah. yelah.. mak cerita tu masa tu macam samar2.. tak tau la siapa. so tak terkejut lah..

tapi petang tadi, mak call Cik Ai .. salah seorang pekerja, di sk kemelah..tujuannya nak bertanya lebih lanjut mengenai hamba Allah yang telah menemui ilahi. dan aku cuba memasang telinga.. tetiba terasa macam terkejut sangat.. sebab mak sebut nama rakanku yang sangat aku kenali.. jantung aku dah berdebar.. ya Allah.. betulke ni..sabar menunggu sehingga mak habis perbualan telefon..

terus aku tanya,,, siapa tu mak? mak cakap.. Ungku Shahir dengan Wawan .. yaAllah.. sesungguhnya daripadaMu aku hidup dan kepadaMu jualah aku kembali...(alfatihah kusedekahkan kepadanya semoga rohnya ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman..amin)

arwah ungku shahir dan arwah wawan ni sebaya dengan aku .. memang satu sekolah rendah sama2... keisannya .. ungku tu mmg aku kenal sangat2,,,

ingat lagi masa sekolah menengah..masing2 dah jauh.aku kat n9.. masa tu, form 4 kot... kawan skolah aku, tolli (bukan nama sebenar)kata ada budak kirim salam kat aku..diorang jumpa time main hoki katanya.. bila aku tanya siapa, dia cakap ungku... "ohhhh,,, dia kat n9 ke? x sangka pulak.. " gembira lah... excited pun ada.. aku ni mmg jenis gelabah.. hihi..

itu kot kali trakhir kitorang berhubung ,,, .. terima kasih arwah sampaikan salam.. ingat jugak kat aku yang jauh.. huhu..

arwah ungku mmg baik orang nya..hidupnya dahulu sangat sedih.. ibu ayahnya pergi dahulu dijemput ilahi.. anak yatim tinggal bersama akak nya dan neneknya..baik.,, senyuman tu mmg x lekang dari bibir.. tp aku x la rapat mana.tp kalau dah sebaya , mmg kenallah.. bila dia pergi, mmg kita ni turut terasa lah..sedih sangat..

arwah wawan pulak aku x berapa rapat.. tapi dia pun baik jugak,,xde la nakal mana,

habis upsr, mmg masing2 dah jauh... aku pun jenis x keluar rumah., anak dara kan..mmg la x jalan naik motor keliling kampung. huhu.. mmg x tau la apa berita masing2 sekarang.. serious rindu kawan2 semua.. :"(

lepas ni siapa pulak giliran bertemu illahi? aku? yaAllah..cukup dah ke amalan ku? even kawan2 sebaya dah menemuiMu... beruntung sangat mereka..meninggal hari jumaat, dalam bulan ramadhan..

alfatihah buat arwah ungku shahir dan arwah wawan... 



No comments: